هواشناسی | ناپایداری هوای تهران ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد شرایط ناپایدار هوا در تهران تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
هواشناسی | ناپایداری هوای تهران ادامه دارد
کد خبر : ۴۱۲۸۷

مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: شرایط ناپایداری هوا تا روز چهارشنبه به تناوب ادامه دارد و شاهد وزش باد شدید و خیلی شدید و حتی در حد طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.
وی گفت: در ارتفاعات به‌خصوص نیمه شمالی استان تهران و شهر تهران تحت تاثیر این شرایط است و بارش‌های فصل تابستان ماهیتی کوتاه مدت و شدید بوده بنابراین در بازه زمانی کوتاه می‌تواند حجم زیادی از بارش اتفاق افتاده و در برخی نقاط شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها را ایجاد می‌کند.
در ارتفاعات بالادست بارش تگرگ پیش‌بینی شده و فردا به نسبت امروز و چهارشنبه میزان ناپایداری شدیدتر است و هشدار نارنجی برای این سه روز صادر شده است.

غلامی گفت: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است رگبار ارتفاعات در پایین دست به سیلاب تبدیل شود و زمان وقوع باد شدید از قرارگرفتن زیر داربست‌ها و پارک خودرو زیر درختان فرسوده خودداری کنند و دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی آمادگی کامل داشته باشند. 

وی تاکید کرد: عمده تمرکز این بارش‌های رگباری و ناپایداری‌ها برای ساعات بعدازظهر، عصر و شب است و بخش‌هایی از شهر تهران که در ارتفاعات قرار دارند و بخش‌هایی مانند حوزه کن، دربند، درکه، توچال و دارآباد پتانسیل خطر را دارند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و لواسانات همراه تهران این شرایط ناپایدار را داشته، اما در نواحی جنوبی و غربی استان مانند شهرستان‌هایی مانند ورامین، پیشوا، قرچک و رباط کریم این میزان کمتر بوده و بیشتر باد شدید و طوفان لحظه‌ای و گردوخاک است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های غرب استان مانند ملارد، قدس و شهریار و غرب شهر تهران مانند منطقه ۲۲ و البرز پدیده گردوخاک شاهد هستیم و رگبار بیشتر در ارتفاعات وجود دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر